Monday, February 12, 2007

紀伊国屋

昨日わたしは紀伊国屋をいきました。
私は日本ゴー英語じしょ と漫画をかいました。
しかし 漫画をよみません。
Even though I bought doraemon, it's still too hard for me to read. My friend who's taking second semester of the 5 credit elementary japanese can't really read it either. It seems that I still have a lot to learn before I can understand the simplest 漫画.

My first draft of the composition:

はじめまして。わたしのなめえはチェンです。どうぞよろしく。わたしは Columbia だいがくのにねんせいです。New York からきました。わたしはにじゅいさいです。わたしのせんこは Electrical Engineering です。にほんがすきです。とうきょうだいがくもすきです。

It's very short but then I don't know what to write ~____~

3 comments:

satoza said...

どらえもんがすきですか?Do you read Japanese comic books? Which one is your favorite?

Your composition is not short! I am sure your classmates will give you some comments. Please write it by hand, make some copies, and bring them to class tomorrow.

Unknown said...

チェンさんこんにちわ。TAのいなだです。
I go to "book off", a second hand book sore near NY public library, when I want to get cheap Japanese books.
Have you been there?

asai said...

チェンさん、こんにちは。TAのあさいです。
As Inada-san wrote, "Book Off" is very nice and cheap. I also like "ZAIYA," a Japanese deli next to Book Off. The cakes there are so tasty!!